onsdag 5. mars 2014

Et hårete mål


Jeg har bestemt meg! Jeg skal ha slutt på ukulturen som har fått dominere i denne kommunen i flere tiår allerede. Det er mitt hårete mål!

Når noe er veldig galt må en eller annen våge å reise seg opp og si at nok er nok!
Så håper jeg at folk etterhvert reiser seg opp og går sammen med meg mot dette utbyggerveldet som ødelegger kommunen vår.

Jeg tror mange ser det samme som jeg ser. En undersøkelse fra 2010 konkluderte med at 70% av befolkningen mente at særinterressene bestemte.
Da var vår ordfører, Thore Vestby, raskt ute i Amta for å dysse det ned.
Han gikk til angrep på Frognmarkas Venner. Det var visstnok de (som vil beskytte noe av marka til beste for flertallet i kommunen her,) som jobbet for særinterressene.
Jeg skrev leserinnlegg og sendte til Amta for å forklare hva jeg mente var særinterressene. Men, det kom jo naturligvis aldri på trykk!

Jeg har lenge grunnet på hva jeg skal gjøre for å få slutt på ukulturen her.
Plutselig slo det meg at forholdene ligger jo så fint tilrette akkurat nå :

Nå er vi i Demokratimodus!
Vi har internett som gir oss tilgang til masse nyttig informasjon om lover og tolkning av disse (Lover og Tolkninger), 
opplysninger om selskaper (Brønnøysundregisteret)
og alt det andre du måtte lure på finner du ved å søke.

Vi har sosiale medier som Facebook som gjør at du kan komme i kontakt med mange mennesker og  vi har mulighet til å lage vår egen blogg.
Slik kan man formidle det man ønsker. Og, dette formatet er veldig kjekt. Vi kan skrive så langt vi vil, lime inn bilder,  sette inn linker til mere stoff og dele på Facebook f.eks.
Og leserne kan trykke på Følg denne bloggen. Da får de beskjed når det foreligger nye innlegg.



Men, det man holder på med må jo komme fram til de rette mottakerne. Når jeg lager en blogg som har som mål å endre samfunnet her, da må jo våre folkevalgte, som sitter med den formelle makten, få beskjed!
Så mandag kveld sendte jeg en hyggelig mail til alle politiske gruppeledere. Jeg la med linker til de viktigste blogginnleggene. Og reaksjonen lot ikke vente på seg :

Det ble meldt fra politisk hold at min blogg hadde vakt sterke reaksjoner.
Det var alt fra at 'Dette kan vi ikke finne oss i' til ' Dette må vi dysse ned, dere'.
Og, Venstre lot ikke sjansen gå ifra seg til å minne om at :
Hun derre Anne Holmen, hun er ikke helt god, altså !

Nå venter jeg i spenning på hva de ulike politiske partier har tenkt å gjøre med det jeg har avdekket og bevist! Og, jeg skal holde dere orientert, hvis dere følger med her!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg vurderer kommentaren din før jeg godkjenner eller avviser. Bare vær saklig og ærlig og normalt høflig. Hvis man sier noe ufordelaktig om enkeltpersoner må man forelegge bevis på påstanden.